Volba rektorky/rektora TUL pro období 2026-2030

Vyhlášení volby kandidátky na rektorku či kandidáta na rektora Technické univerzity v Liberci pro období od 1. února 2026 do 31. ledna 2030

Akademický senát Technické univerzity v Liberci (dále jen TUL) na svém zasedání ze dne 10. června 2025 vyhlašuje v souladu s § 9 odst. 1 písm. h) a odst. 4 zákona č. 11/98 Sb. a Jednacím řádem Akademického senátu TUL volbu kandidátky na rektorku či kandidáta na rektora TUL s následujícím harmonogramem:

  • Vyhlášení voleb: 10. června 2025
  • Přijímání návrhů: od úterý 2. září (00:00) do úterý 23. září 2025 (12:00)
  • Zveřejnění kandidátek a kandidátů: úterý 23. září 2025 (do 15:00) na webových stránkách AS TUL
  • Shromáždění akademické obce TUL (prezentace kandidátek a kandidátů): úterý 7. října 2025; od 9:00 do max 12:00 (bude upřesněno) v Aule budovy G (TUL)
  • Volební zasedání Akademického senátu TUL: úterý 14. října 2025 od 9:00 v zasedací místnosti v suterénu budovy IC

Návrhy kandidátek a kandidátů na funkci rektora se podávají v souladu s čl. 2 odst. 2 Jednacího řádu Akademického senátu TUL jeho předsedovi ve lhůtě tímto vyhlášené (viz výše), a to preferovaně v elektronické podobě pomocí univerzitního e-mailu (s příponou @tul) na adresu předsedy akademického senátu (vlastimil.hotar@tul.cz) s uvedením názvu předmětu „Návrh kandidátky/kandidáta na funkci rektora Technické univerzity v Liberci“, případně v tištěné verzi v zalepené obálce s uvedením totožného názvu do místnosti č. G02060 v budově G (TUL) v pracovní dny v době 8-11:00. K návrhu je nutné připojit:

  • písemný souhlas navržené či navrženého (vzor v docx, vzor v pdf);
  • teze volebního programu;
  • stručný životopis;
  • čestné prohlášení podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb. (vzor prohlášení);
  • osvědčení podle § 9 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb.;

Po obdržení návrhu předseda AS TUL vystaví písemně potvrzení o převzetí dokumentů. Do zveřejnění kandidátek a kandidátů bude dodržovat předseda Akademického senátu AS o přijatých dokumentech mlčenlivost s výjimkou konzultací s právním oddělením při kontrole náležitostí návrhů.

Návrhy, které nebudou obsahovat veškeré předepsané náležitosti a požadované dokumenty, nebo nebudou i po výzvě včasně opraveny do konce termínu přijímání návrhů, nebudou do dalšího průběhu voleb zařazeny a kandidát či kandidátka nebudou zařazeni na seznam navržených kandidátek a kandidátů na funkci rektora/rektorky.